fot. Czy okłady na powiększone węzły chłonne przyniosą ulgę ?

Aktywność online mająca na celu poprawę zdrowia psychicznego w 2020 roku

Jako że obecny rok jest trudny dla wielu ludzi czy to ze względu na pracę czy brak kontaktu z bliskimi. Warto zadbać o swoje zdrowie psychiczne w strefie online. Dowiedz się jakie możesz podjąć działania, aby sobie pomóc.

Nasza autorka Klara Czerwińska rozwinęła ten temat w poniższym artykule, sugerując sposoby, które mogą w pozytywny sposób wpłynąć na Twoje zdrowie psychiczne. Aby przeczytać więcej jej artykułów wejdź na jej profil tutaj.

Postaw na kreatywność

 

Wiemy, że rzemiosło może być zastraszające, ale jest to również świetny sposób, aby wydostać się z głowy. Nikt nie oczekuje od Ciebie szydełkowania swetra w ciągu nocy, ale możesz tworzyć małe projekty lub poświęcać godzinę w nocy na naukę konkretnego rzemiosła.

Ceramika, rękodzieła papierowe, robienie igieł, obróbka skór, kwiatów, to niektóre z długiej listy projektów, które mogą nie tylko poprawić swoje zdrowie psychiczne, ale także dodać uroku swojemu wystrojowi w domu i dać ci wspaniałe poczucie spełnienia.

Przyjęcie którejkolwiek z tych propozycji może być dużym, pozytywnym krokiem naprzód dzięki działaniom na rzecz zdrowia psychicznego. Aby uzyskać dodatkowe wsparcie, nie jest również złym pomysłem szukanie terapeuty lub pracownika służby zdrowia w Polsce, który poprowadzi Cię przez alternatywne placówki, które mogą okazać się bardziej skuteczne.

Gry online

 

Jeśli zawsze myślałeś o wypróbowaniu gier takich jak poker czy bingo, to idealny moment na to. Internetowe kasyno w Polsce pomoże Ci wejść w świat polskiego hazardu i rozwinie przed tobą drogę rozrywki, która pomoże Ci się rozluźnić.

Nawet nie wiesz jakie to proste, szczególnie w dobie bonusów i niesamowitych ofert od kasyn. Wypróbuj swoich sił w różnych grach i wybierz swoją ulubioną.

Nie zapomnij o aktywności fizycznej

 

Aktywność fizyczna ma ogromny wpływ na twoje samopoczucie psychiczne. Badania pokazują, że zaledwie 200 minut spaceru tygodniowo (około 3,5 godziny) może zapobiec i zmniejszyć objawy depresji. Oczywiście, w tej chwili praca może być nieco bardziej skomplikowana niż zwykle.

Większość siłowni jest w Polsce zamknięta. I nie każdy może wyjść na zewnątrz, żeby poćwiczyć. Na szczęście, jeśli jesteś kreatywny, możesz ćwiczyć w domu ze względną łatwością i minimalnym sprzętem. Jest wielu trenerów fitness, którzy uczą ruchów treningowych na portalach społecznościowych.

Pobierz aplikację, znajdź kilka filmów lub po prostu poruszaj się podczas oglądania telewizji. Poruszanie ciałem jest dobre dla twojego umysłu.

Skorzystaj z możliwości rozrywki online

 

Umieszczanie zabawnych rzeczy w harmonogramie to ważny krok w walce z depresją. Terapeuci nazywają to “aktywizacją behawioralną” lub “przyjemnym rozkładem zajęć” i istnieją badania, które pokazują, że jest to skuteczne w zapobieganiu i zmniejszaniu depresji.

Znowu coś zabawne działania dla zdrowia psychicznego mogą wymagać nieco więcej kreatywności niż zwykle, ponieważ możliwości są ograniczone. Ale może znajdziesz planowanie z wyprzedzeniem, aby obejrzeć film, który miałeś zamiar zobaczyć lub zaplanować czas, aby upiec coś specjalnego jest wszystko, czego potrzeba, aby poprawić swój nastrój.

Sztuczka polega na tym, by umieścić to w swoim terminarzu. Planowanie z wyprzedzeniem i właściwie umieszczenie go w kalendarzu daje silny impuls psychologiczny. Umieszczenie w harmonogramie czegoś zabawnego daje Ci coś, na co możesz się cieszyć, co poprawi Twój nastrój.

Wtedy, kiedy robisz tę zabawną rzecz, dostajesz dodatkowy impuls w nastroju. W końcu, po zakończeniu tej aktywności, twój nastrój pozostanie na trochę podwyższonym poziomie, ponieważ stworzysz pozytywne wspomnienia.

Oddychanie i mindfullness

 

Stres przyczynia się do powszechnej walki ze zdrowiem psychicznym, jak lęk i depresja. Ale może to mieć również wiele negatywnych skutków fizycznych – w tym tłumienie układu odpornościowego, co może powodować częstsze zachorowania.

Chociaż nie zawsze można uniknąć stresu, pomaga on w ustaleniu zdrowych sposobów reagowania na niego. Jedną z najprostszych rzeczy, które można zrobić dosłownie z każdego miejsca w Polsce, jest praktyka głębokiego oddychania. Poprzez wdychanie powietrza dostającego się przez nos w pełni wypełnia płuca, możesz pomóc spowolnić pracę serca i obniżyć lub ustabilizować ciśnienie krwi.

Podsumowanie

 

Bez względu jaką formę aktywności wybierzesz najważniejsze jest zadbanie o siebie i swój stan psychiczny. Nie zapomnij, aby robić coś co sprawia Ci przyjemność i wprowadza w dobry nastrój na co dzień.